poniedziałek, 11 czerwca 2012

Jakie terrarium ?

Jakie powinno być terrarium dla węża? Kupić czy zrobić samemu? Jak wyposażyć?
Kilka pytań i odpowiedzi zanim podejmiemy się kupna węża.

Osobiście jestem posiadaczem Boa Constrictora. Nigdy nie przepadałem za takim typem zwierząt. Niestety, a może i stety moja kobieta całe życie marzyła o wężu. Cóż zbliżały się jej urodziny więc postanowiłem zrobić jej małą niespodziankę. Kilka razy byliśmy w sklepie zoologicznym i zawsze oglądała małego gada. W dzień jej urodzin podjąłem się tego wyzwania i poszedłem do tego sklepu i powiedziałem, że chcę tego jednego konkretnego i wszystko co jest potrzebne do trzymania go w mieszkaniu, czyli terrarium. Kiedy go kupowałem 2 lata temu miał ok 40 cm długości i był cienki jak sznurówka. Dlatego też postanowiłem ograniczyć się trochę z kosztami zakupu jakiegoś wypasionego i dużego terrarium. Pani w sklepie poleciła mi terrarium o pojemności 80 litrów. Wydawało się dość spore w tamtym czasie jak na rozmiary małego potworka :). Do terrarium kupiłem tylko podłoże już nawet nie pamiętam jakie to było, ale chyba torf. Trzeba było dokupić jeszcze jakiś korek, żeby okleić, jakiś kawałek korzenia (wziąłem ten który miał cały czas w swoim terrarium sklepowym), no i oczywiście coś co dawałoby mu wysoką temperaturę. Moje terrarium miało tylko jeden otwór na włożenie  żarówki. Myślałem, że żarówka grzewcza ogrzeje mu te nieduże pomieszczenie, ale okazało się że jednak sama żarówka nie nagrzewa mu domku tak jak powinna, więc dokupiłem matę grzewczą. W momencie kiedy zaczął rosnąc i miał już tak ok. 1,1 metra stwierdziliśmy, że to chyba czas na nowe lokum dla naszego pupila. Długo szukaliśmy czegoś odpowiedniego, a gdy już znajdowaliśmy to kosztowało baaardzo dużo jak na kilka połączonych ze sobą szybek. Popatrzyliśmy na internecie jakie terraria można sobie zrobić samemu i wpadliśmy na świetny pomysł - zrobimy to sami.
 Może nie tak do końca sami bo nie mamy na to za bardzo czasu, ale zawsze jest złota rączka czyli tato :).
Kupiliśmy duży kawałek płyty poszliśmy do znajomego stolarza, który dostał od nas szkic i wymiary po czym dostał kilka dni na złożenie fajnego terrarium. W obecnej chwili nie mam pojęcia jaki litraż ma nasze terrarium, ale jest dość duże. Jest zrobione całe z płyty stoi na metalowych nóżkach, z frontu oczywiście posiada szyby. W przedniej części ma 3 wywietrzniki po jednym na każdym boku, oraz duży na górze. W suficie jest miejsce na 3 żarówki, u mnie w tej chwili jest żarówka dzienna - stosuje zwykłą żarówkę ponieważ jest tańsza, a spełnia taką samą rolę jak taka, którą kupimy w sklepie zoologicznym, Druga żarówka to tak zwana nocna, daje mniej ciepła, ale włączam ją na noc, ponieważ terrarium stoi w sypialni i jakoś trzeba zasnąć. W trzecim otworze mamy emiter ciepła, ale kupiliśmy za duży więc raczej go nie włączamy. Na górze są przełączniki do wszystkich świateł (w starym terrarium rano i wieczorem wykręcałem i wkręcałem drugą żarówkę co było bardzo uciążliwe).
W środku tym razem Gucio (bo tak moja dziewczyna nazwała swoją pociechę) ma kokosowe podłoże w którym jest ukryty kabel grzewczy. Jest on rozciągnięty na całej powierzchni. Są dwie pułki na których może przebywać oraz korzeń postawiony od dolnego kąta do górnego. Korzenia tym razem już nie kupowaliśmy a znaleźliśmy jakąś większą gałąź. Korzenie w sklepach tak jak i żarówki są w bardzo wysokich cenach co wg mnie jest stratą kasy.
Wszystkich mających doświadczenie w hodowaniu gadów i utrzymywaniu ich proszę o komentarze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz